Ben jij wel wie je zegt dat je bent? Heb jij jezelf wel eens gegoogled? Wat zegt het internet over jou? Is dit ook wie jij zegt dat je bent?

Je bepaalt zelf hoe je gezien wil worden. Hier pas je je houding, gedrag en uitingen op aan. Als persoon gaat dit vrij automatisch. Maar dit kan lastiger zijn wanneer je in een bepaalde rol zit. Hoe zorg je dan voor je eigen PR en op welke wijze kan jij het beeld schetsen die je wilt schetsen?

Social selling is een goede manier om een authentieke ik te laten zien via social media. Wie je bent, wat je doet én wat je kan. Wellicht heb je er al van gehoord of heb je de term al voorbij zien komen. De kans is groot dat je er al zelf in aanraking mee gekomen bent.   

 

Social Selling

De nieuwe manier van persoonlijke online marketing heet Social Selling. Bij Social Selling ga je niet op zoek naar klanten, maar komt de klant naar jou toe. Dit doe je door het delen van informatie en kennis. Hierdoor kan je een expertstatus én een vertrouwensband met jouw (potentiële) klant opbouwen.  

De tijd van schreeuwende advertenties is voorbij. Consumenten geloven niet meer wat een bedrijf te zeggen hebben. Ze gaan af op ervaringen van anderen. Door in te spelen op de klantbeleving en de klantreis /  customer journey kan je de (potentiële) klant voorzien van kennis en informatie die hem verder helpt in zijn zoektocht naar informatie, een product of dienst.

Door de inzet van social selling kun je inspelen op trends, zichtbaarheid vergroten, vertrouwen winnen, genereren van leads en een dialoog met de (potentiële) klant opstarten. Je kan hiermee het beeld creëren van hoe je wilt dat anderen jou zien. De rol van marketing, sales en communicatie komt bij social selling samen. Ook kun je de boodschap en de manier van communiceren direct afstemmen op de klant. Een manier waarbij de klant centraal staat en niet de boodschap van een bedrijf.

 

Wil jij jouw zichtbaarheid vergroten door het opbouwen van een expertstatus?

 

Social Selling 1-op-1 inspiratiesessie voor professionals en ondernemers:

Na de 1-op-1 sessie kan je social media effectief inzetten en hiermee jouw zichtbaarheid, experstatus en de sales performance te optimaliseren.

 

Wil jij:

✔ Je zichtbaarheid vergroten op social media?
✔ Inspelen op de verschillende fasen van de customer journey van jouw onderneming?
✔ Een expert status opbouwen op social media?
✔ Weten hoe je Linkedin en Twitter in kan zetten om klanten aan te trekken?

Dan help ik je graag verder!